Kundeservice

Velkommen til MissMiniMe, hva kan vi hjelpe deg med?

Har du spørgsmål om våres produkter, eller får du ikke lagt inn bestillingen i nettbutikken, er du velkommen til å kontakte våres kundeservice. Bruk gjerne kontaktskjemaet under eller ring oss på telefon 815 800 80.

Kontaktinformasjon

MissMiniMe
E-post: info@missminime.no
Telefon +47 815 800 80 (telefonen er åpen fra kl. 8 – 16)

MissMiniMe will also accept orders from abroad, please call customer service +47 815 800 80 for more info. Open from 08:00 until 16:00.

GR-Trading AS, Bark Silasvei 5, 4876 Grimstad
Organisationsnummer: 913 423 364

Kontaktskjema

Ditt navn *

E-post *

Emne *

Melding *


Ønsker du å returnere eller bytte en varer? Benytt vennligst denne adressen:

MissMiniMe
Postboks 19
4855 Froland

Ved retur skal dette Angrerettskjemaet brukes.

 

Klikk på ønsket tema for mere informasjon

MissMiniMe®-dukkene er produsert i Kina hos våre utvalgte produsenter. Vi har kontrollert fabrikkene og produktene slik at vi tilstreber kvalitet i alle ledd. Produktene blir nøye testet ihht EN 71-1 / 71-2 / 71-3 og REACH* forskriften som er et EU direktiv for beskyttelse mot farlige kjemikalier og er et miljø tiltak. Alle tester blir utført av internasjonalt godkjente og akkrediterte laboratorier. Produktene er CE-merket, mens emballasjen er FSC-sertifisert. Vårt mål er til enhver tid å levere trygge produkter.

MissMineMe®-produktene egner seg ikke for barn under 3 år, da de kan inneholde små deler. Vi anbefaler MissMiniMe®-dukker og tilbehør til barn over 6 år.

Alt dukketøy fra MissMiniMe® skal håndvaskes i lunkent vann med mild såpe. Skyld godt etterpå med rent vann. Vrid tøyet forsiktig og la det lufttørke. Det må ikke tørkes i tørketrummel.

Klimanøytral Servicepakke
Alle utsendelser over 350 gr sendes som Klimanøytral Servicepakke. Pris kr 125.

Gratis frakt på ordre over kr 1600!

Småpakker
Pakker under 350 gr sendes som A-post. Pris kr 45.

 

Ønsker du å bestille varer for levering utenfor Norge? Vennligst kontakt Kundeservice for avtale om pris på utenlandsforsendelser.

MissMiniMe-nettbutikk vil også bli tilgjengelig for direkte handel fra Danmark, Sverige og etter hvert flere land i Europa. Inntil videre tar vi i mot bestillinger direkte til vår Kundeservice.

MissMiniMe will also accept orders from abroad, please call customer service +47 815 800 80 for more info. Open from 08:00 until 16:00.

I handlekurven får du valget mellom å betale med Klarna eller PayPal.
Klarna tilbyr faktura, konto, delbetaling og kortbetaling. Har du konto hos PayPal foretrekker du kanskje å bruke denne tjenesten. Om du ikke har konto hos PayPal kan du betale med kort.

  • Med Klarna Checkout trenger du kun å oppgi din e-postadresse for å fullføre kjøp med kort (kreditt- og debetkort). Velger du å betale med faktura eller konto/delbetaling må du i tillegg oppgi personnummer.
  • Med PayPal-konto trenger du kun å oppgi e-post og passord. Velger du å benytte kort kreves kun kortinformasjon.

Ønsker du å benytte en annen betalingsmåte - vennligst kontakt kundeservice for nærmere avtale.

Angrettloven gjelder for alle kjøp hos missminime.no. Hvis du vil benytte deg av angreretten, må du sende oss utfylt angreskjema senest 14 dager etter at du har mottatt varene.

For at du skal kunne returnere en vare og få full refundering, må varen være ubrukt, i originalemballasjen og i samme stand som da du mottok den.

Du ønsker å bytte varen:
Kjøpet du gjør hos missminime.no er ikke avsluttet før du har sett og godkjent varene du har bestilt fra oss. Du har alltid fri bytterett i 14 dager etter at du har mottatt varen.

Du ønsker å heve kjøpet:
Vi håper selvfølgelig at du ønsker å beholde varen(e) du har bestilt fra oss, men om du angrer kjøpet kan du returnere varen å få pengene tilbake. Varen må da returneres oss senest 14 dager etter at du mottok denne fra oss. Er varen betalt med kort vil beløpet bli tilbakeført så snart vi har mottatt varen i retur. Er det utstedt en faktura vil denne bli kaldt tilbake.

Det er feil på varen du har mottatt fra oss:
Skulle du oppdage en feil ved varen du har mottatt fra oss ber vi deg snarest ta kontakt med oss på telefon eller e-post, slik at vi kan få rettet opp i feilen. Vi ber deg bruke vårt kontaktskjema eller ringe vårt kundesenter på telefon 815 800 80.

Retur av varer til MissMiniMe bekostes av kunde.

Returadresse:

MissMiniMe
Postboks 19
4855 Froland

Vennligst bruk dette Angrerettskjemaet når du returnerer en vare til oss.

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.

Innledning:

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.

Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.

I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.

1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

2. Partene

SELGER

MissMiniMe
GR-Trading AS, Bark Silasvei 5, 4876 Grimstad

E-post: info@missminime.no. Telefon 815 800 80
Organisasjonsnummer: 913 423 364

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

3. Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.

Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift (se fotonote 1).

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.

En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Ordrebekreftelse

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

6. Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort (se fotnote 2) eller debetkort (se fotnote 3) ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen (se fotonote 4).

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse(se fotonote 5).

Tilbyr selgeren etterfakturering, skal fakturaen til kjøperen utstedes ved forsendelse av varen. Forfallsfristen skal settes til minimum 14 dager fra kjøperen mottar forsendelsen.

Har selgeren særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra kjøperen, for eksempel ved tilvirkningskjøp, kan selgeren kreve dette.

Kjøpere under 18 år kan kun betale direkte ved selgerens levering av varen eller ved utlevering av varen ved postoppkrav (se fotonote 6).

7. Levering m.v.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

9. Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser (se fotonote 7). Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.

10. Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.

11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet)(se fotonote 8).

Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.

Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11.

13. Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav(se fotonote 10).

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år (se fotonote 11).

15. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 12 og 13.

16. Personopplysninger (se fotonote 12)

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

17. Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget (se fotnote 13). Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

Fotnoter:

1. Se lov av 19. juni 1969 nr. 66 om merverdiavgift § 16.

2. Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling.

3. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

4. Jf. mønsteravtale utarbeidet av det felles kontraktsutvalget for Sparebankforeningens og Finansnæringens hovedorganisasjon – Avtalevilkår for kredittkort og faktureringskort – forbrukerforhold punkt 12 og mønstervilkår utarbeidet av Sparebankforeningen og Finansnæringens hovedorganisasjon for betalingskort punkt 11.
5. Lov av 21. juni 1985 nr. 82 om kredittkjøp m.m.

6. Personer under 18 år kan kun betale på de nevnte måter ettersom de ikke kan stifte gjeld jf. lov av 22. april 1927 om vergemål for umyndige (vgml.) § 2.

7. Lov av 21. desember 2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

8. Lov av 21. juni 1985 nr. 82 om kredittkjøp m.m. § 8.

9. Lov av 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling.

10. Lov av 13. mai 1988 nr. 26 om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

11. Gebyr kan ikke avkreves personer under 18 år da disse ikke kan stifte gjeld jf. vgml. § 2.

12. Se lov av 14. april 2000 nr. 31 om behandling av personopplysninger.

13. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

Her er informasjon om hva slags personlig informasjon som samles inn når du besøker missminime.no og hvordan informasjonen behandles.

Dine personlige eller din bedrift sine opplysninger vil aldri bli sendt eller solgt til tredjeparter.

Loggfiler
Som med de fleste andre nettsteder, samler vi inn og bruker data i loggfiler. Informasjonen i loggfilene inkluderer IP (Internet Protocol) adresse, ISP (Internett-leverandør, for eksempel Telenor, Get, Nextgentel eller Shaw Cable.)

Vi lagrer nettleseren du bruker for eksempel Internet Explorer eller Firefox, og hvilke sider du har besøkt på hele missminime.no.

Cookies
Vi bruker cookies for å lagre informasjon, som f. eks. dine personlige preferanser.

Dette kan bety at vi bare viser en popup boks en gang, at vi legger bestemte typer innhold på nettsiden basert på hvor du kommer fra eller tidligere besøk på siden. Det kan også gi brukere muligheten for å logge inn noen av nettstedets funksjoner (mest for kunder).

Web beacons 
Mange nettsteder og især blogger, tillater at annonsørene kan bruke teknologi som cookies og web beacons som også vil sende disse annonsørene (som f.eks. Google gjennom Google AdSense-programmet), inkludert IP-adressen, din ISP, nettleseren du brukte og i noen tilfeller om du har Flash installert eller ikke. Dette er vanligvis brukt til geografisk målrettingsformål. Som f. eks viser annonser for meglere i Oslo området, eller de viser bestemte annonser basert på bestemte steder du har besøkt tidligere (hvis du f. eks har søkt mye etter kjøp av hus og salg av hus og besøkt mange nettsider som handler om samme tema).

Deaktivering av informasjonskapsler
Du kan velge å deaktivere eller selektivt skru av informasjonskapsler eller tredjeparts informasjonskapsler i nettleserens innstillinger. Men dette kan påvirke hvordan du er i stand til å samhandle med denne siden, så vel som andre nettsteder. Dette kan omfatte manglende evne til pålogging til tjenester eller programmer, for eksempel logger på forumer eller kontoer.

Slette cookies betyr ikke at du er permanent valgt ut av ethvert annonseprogram. Med mindre du har innstillinger som ikke tillater informasjonskapsler. Neste gang du besøker et nettsted med cookies vil en ny informasjonskapsel bli lagt til.

Javascripting som tar opp brukeratferd og bevegelser
Missminime.no benytter innimellom javascriptsoftware som tar opp bevegelsene til brukeren under besøket. Det betyr at musebevegelser, klikk, scrolling og formularutfylling blier tatt opp nermest som på video. Dette gjøres for å kunne fse om det er behov for endringer som kan gjøre det enklere å navigere på nettsiden. Dette kan skape problemer i en del eldre Internet Explorer nettlesere.

E-post adresser
Når du legger igjen en kommentar eller kontakt oss via kontaktsiden er din e-post id påkrevd. Vi kan forsikre at din e-postadresse kun vil bli brukt for å svare på din e-post eller kommentar og vil aldri bli gjort offentlig tilgjengelig. Vi vil aldri selge din e-postadresse til en tredjepart.

Mvh MissMiniMe

Fields marked with an * are required